03 Oct

بیماری های روده

بیماری های روده : روده در انسان به دو بخش روده باریک و روده بزرگ تقسیم می شود که هر یک بیماری های متفاوتی دارند و علائم بیماری ها نیز با یکدیگر متفاوت است .

بارزترین علائم برای مبتلا شدن به بیماری های روده ، اسهال و دفع سخت مدفوع یا یبوست است .

البته علائم دیگری چون درد در ناحیه شکم ، نفخ روده و بی حالی نیز از دیگر علائم بیماریهای روده می باشند .

علائم گفته شده در تمامی افراد اتفاق می افتد ولی این بدین معنا نیست که تمامی افراد مبتلا به بیماری های روده هستند .

در برخی از مواقع و موقعیت های خاص بروز علائم ذکر شده طبیعی است و جای نگرانی ندارد .

در صورتی که علائم ذکر شده مدت زمان طولانی یا به دفعات بسیار زیا تکرار شدند ، بهتر است برای معاینه و بررسی وضعیت سلامتی اقدام کنید.

بیماری های روده

درمان بیماری های روده

بهتر است درمان بیماری های روده را جدی بگیرید زیرا بیماری چون سرطان روده یکی از شایع ترین دلایل مرگ و میر در جهان است .

مبتلاشدن به بیماریهای روده آسان نیست و اغلب افراد در سنین میانسالی دچار التهاب ، عفونت و بیماری های دیگر روده می شوند.

در گذشته بیماریهای روده بیشتر در بین افراد مسن و میانسال رایج بوده است ولی امروزه این بیماری در بین جوانان نیز مشاهده می شود.

بیماری هایی چون کرون ، سلیاک ، کولیت از رایج ترین بیماری های مرتبط با روده هستند که در صورت عدم درمان ، عوارض و مشکلات جدی را به همراه خواهند داشت.

دقت داشته باشید که مصرف خودسرانه دارو برای درمان بیماری می تواند منجربه بروز مشکلات جدی تر شود .

اگر دردی در معده دارید یا دچار هر گونه علائم غیر طبیعی دیگر هستید ، به هیچ عنوان خودسرانه دارو مصرف نکنید و تنها از داروهایی استاده کنید که موردتایید پزشک متخصص باشد .

درباره دکتر

دکتر وحید معتدی دارای بورد تخصصی جراحی عمومی و فلوشیپ فوق تخصصی کلورکتال هستند و مهارت بالایی در زمینه درمان بیماری های مقعد و روده دارند.

روش های متفاوتی برای درمان یا تشخیص بیماری های روده وجود دارد که با توجه به شرایط بیمار بهترین روش اعلام می شود .

در ابتدا بیماری باید به طور دقیق تشخیص داده شود .

به دلیل اینکه علائم بیماری های روده بسیار نزدیک به هم هستند، احتمال بروز خطا در تشخیص آن ها وجود .

بنابراین سعی کنید یک پزشک متخصص را برای تشخیص و درمان بیماریهای مرتبط با روده نتخاب کنید تا دچار هیچ گونه عوارضی نشوید .