28 Oct

درمان سرطان روده بزرگ

درمان سرطان روده بزرگ : بسیاری از مردم در ارتباط با سرطان روده بزرگ اطلاعات درستی ندارد و نمی دانند که این بیماری ، سومین عامل مرگ در جهان است .

سومین عامل سرطان مرگ در جهان جمله دلهره آوری است و اغلب افرادی که به سرطان روده مبتلا می شوند ، بالافاصله روحیه خود را از می بازند و تمام امید خود برای درمان را از دست میدهند.

اما این بیماری یک بیماری ناعلاج نیست و اگر در مراحل اولیه به طور دقیق تشخیص داده شود روش های بسیار متفاوتی برای درمان وجود دارد .

خوشبختانه با وجود روش هایی چون غربالگری و کولونوسکوپی ، مرگ بر اثر سرطان روده به طرز چشمگیری کاهش یافته است .

درمان سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ چیست ؟

در این بیماری سلول های سرطانی در داخل بافت روده بزرگ شروع به تکثیر می کنند و از پولیپ های غددی نشأت می گیرند .

سلول های سرطانی می توانند از رکتوم یا راست روده شروع شوند و به بافت های دیگر بدن نیز انتقال یابند .

سرطان روده بزرگ مشکلی است که در انتهای دستگاه گوارش اتفاق می افتد .

همانطور که گفته شد منشا بیماری سرطان روده ، پولیپ های غددی هستند .

به طور معمول سرطان ها یا کانسرهای کولورکتال از تجمع خوش خیم و توده ای شکل سلول های جدار روده یا همان پولیپ ها ، به وجود می آیند .

پولیپ های روده به طورمعمول علائم بارزی ندارند و با علائم خیلی نامحسوس و مختصری می توان از وجود آن ها باخبر شد .

بررسی و غربالگری منظم به پیشگیری بیماری سرطان روده کمک می کند زیرا با غربالگری منظم می توان از تبدیل پولیپ های روده به سرطان روده جلوگیری کرد .

علائم سرطان روده بزرگ چیست ؟

بیماری سرطان روده علائم خاموشی دارد به همین دلیل نمی توانید از همان مراحل اولیه بیماری توقع علائم بارز داشته باشید .

درد شکم ، نفخ ، دلپیچه ، خونریزی از مقعد ، خون در مدفوع ، دفع ناقص مدفوع و غیره از علائم این بیماری می باشند .

علائم ذکر شده دلایل بسیار دیگری جز سرطان روده نیز می توانند داشته باشند به همین دلیل توصیه می شود در صورت داشتن علائم غیر طبیعی حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید .

در صورتی که علائم بیش از 4هفته طول کشید نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشید و با آنجام آزمایش ها و روش های متفاوت ، مطمئن شوید که به بیماری سرطان روده بزرگ دچارنشده اید .