02 Sep

درمان فیستول

برای درمان فیستول هم روش جراحی وجود دارد هم روش غیرجراحی و روش مناسب با توجه به میزان پیشروی بیماری تشخیص داده می شود .

فیستول یکی از بیماری های مقعد یا نشیمنگاه است و در اصل فیستول مقعدی ، دهانه ای در اطراف مقعد است که از آن چرک خارج می شود .

آبسه مقعدی یکی از شایع ترین دلایل فیستول است ولی مشاهده شده فردی که سابقه آبسه نیز ندارد دچار فیستول شده باشد .

پس از درمان آبسه اگر دهانه ای که برای خروج چرک آبسه به طور خود به خود ایجاد شده است ، باز بماند منجربه بروز فیستول می شود .

این دهانه ، مجرای باریکی است که به روده بزرگ و مقعد راه دارد و این دو را به هم متصل می کند ، به این مجرای باریک فیستول گفته می شود .

درمان فیستول

بارزترین علائم فیستول

• ترشح مداوم یا متناوب
  • لمس یک برجستگی سفت و دردناک در اطراف مقعد
  • درد هنگام دفع مدفوع یا پس از آن

فیستول مقعدی باعث می شود تا محتویات میکروبی ای که داخل روده بزرگ قرار دارند به زیر پوست راه پیدا کنند و هر چند وقت یک بار باعث بروز عفونت ، ترشح یا آبسه شوند.

برای درک بهتر فیستول می توان یک جوش چرکی دردناک را مثال زد که پس از تخلیه چرک درد آن فروکش می کند.

فیستول نیز همینطور است ، پس از تخلیه ترشحات و عفونت درد آن فروکش می کند.

درمان فیستول مقعدی

برای درمان فیستول در ابتدا بیمار باید معاینه شود زیرا هم روش های جراحی هم روش های دارویی و هم روش های گیاهی برای درمان وجود دارد .

در روش جراحی با توجه به صلاح دید بیمار و میزان پیشرفت بیماری یکی از روش های بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی استفاده می شود .

فیستول مقعد بیماری است که دارای عمق است و با توجه به عمق آن روش درمان مشخص می شود .

یکی از رایج ترین روش های درمان فیستول استفاده از لیزر است.

در عمل فیستول با لیزر با توجه به نظر دکتر متخصص بیمار تحت بی حسی یا بیهوشی عمومی قرار میگیرد .

یکی از مزیت های عمل فیستول مقعدی با لیزر ، مرقبت ها و عدم نیاز به استراحت کردن می باشد .

پس از جراحی فیستول ، بیمار فقط یک شب استراحت می کند و نیازی به استراحت بیشتر ندارد .

برای تعیین هزینه بهتر است با جراح متخصص صحبت کنید زیرا میزان پیشرفت بیماری فیستول در تعیین هزینه تاثیرگذار است .