01 Dec

درمان فیشر

درمان فیشر : بیماری های مقعد حتی اگر جزئی باشند نیز دارای درد بسیاری هستند زیرا این ناحیه نشینمگاه است و بیماری مقعد ، هنگام دفع مدفوع با درد زیادی همراه باشد .

بیماری فیشر یا شقاق ، جزء رایج ترین بیماری های ناحیه مقعد می باشد ؛ که امروزه بسیاری از مردم با آن درگیر می باشند.

درمان فیشر

فیشر یا شقاق ، بیماری ناحیه مقعد است که در ابتدای ناحیه مقعد بود و به صورت یک زخم بروز می کند .

بیماری فیشر در تمامی افراد اتفاق می افتد و در زنان و مردان به یک اندازه شایع می شود .

بیماری فیشر در افراد جوان شایع تر است ولی این بدین معنا نیست که میانسالان دچار این بیماری نمی شوند .

بیماری فیشر حتی در نوزادان هم اتفاق می افتد .

بارزترین نشانه بیماری شقاق ، تغییر اجابت مزاج از قبیل یبوست یا اسهال شدید است.

برخی از محققان مشکل کاهش خون رسانی در قسمت پستی مقعد را علل فیزیولوژیک این بیماری مطرح کرده اند .

تشخیص فیشر :

هنگامی که پزشک در ناحیه مقعد ، زخم مشاهده می کند از بروز بیماری فیشر اطمینان پیدا می کند ؛ پزشک ، برای اطمینان بیشتر از ایجاد این بیماری می تواند معاینات داخلی انجام دهد ؛ در بعضی از مواقع به علت درد شدید بیماران ، امکان انجام معاینه بیماران وجود ندارد ؛ در این زمان ، پزشک باید معاینات داخلی را پس از بهبودی بیماران انجام دهد.

روش های درمان فیشر

درمان فیشر بستگی به میزان پیشروی آن دارد .

در موارد اولیه که فیشر کوچک است با انجام لیزر یا استفاده از دارو می توان آن را درمان کرد ولی اگر شقاق ، پیشرفت کند نیاز است که فرد مورد جراحی قرار گیرد .

بهترین روش برای پیشگری از شقاق یا درمان شقاقی که در مراحل اولیه است ، جلوگیری از یبوست و رفع یبوست است .

از بارزترین علائم فیشر می توان به یبوست یا وجود خون در مدفوع اشاره کرد .

اگر از بروز فیشر 3 تا 6 هفته گذشته باشد این بیماری وارد مرحله حاد می شود که در 95 درصد مواقع با درمان دارویی رفع می شود .

اگر 6 هفته گذشته باشد و فرد اقدام به درمان فیشر کند باید بداند که بیماری وارد مرحله مزمن شده است و دیگر درمان دارویی جواب نمی دهد .

فیشر مزمن به طور معمول حاشیه هایی برجسته دارد و زایده پوستی در انتهای آن دیده می شود .

برای اینکه بدانید چه روشی برای درمان قطعی فیشر مناسب است باید به جراح متخصص مراجعه کنید زیرا بیماری فیشر راه های درمانی متفاوت دارد ، مانند :

• درمان دارویی
  • درمان گیاهی
  • درمان با لیزر
  • درمان با جراحی

عوارض درمان دیر هنگام فیشر

اگر شک داشتید که دچار بیماری فیشر شده اید بهتر است برای تخشیص آن نزد جراح متخصص بروید .

زیرا درمان دیرهنگام فیشر باعث پیشروی آن و رسیدن به مرحله مزمن می شود .

درمان فیشر مزمن دشوار تر از فیشر حاد است همچنین فیشر مزمن می تواند باعث شود تا عمق زخم بیشتر شود و این موضوع درد مضاعفی را به همراه خواهد داشت .

علت بروز بیماری فیشر :

گفته می شود که علت اصلی بروز بیماری شقاق ، ایجاد زخم در ناحیه مجرای داخلی مقعد می باشد از دیگر دلایل بیماری فیشر ، می توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم :

• اسهال‌
  • یبوست‌
  • تمیز کردن مقعد با استفاده از دستمال‌ های زبر
  • رابطه‌ جنسی مقعد
  • زایمان
  • بروز بیماری هایی هم چون سرطان راست روده ، بیماری‌ های التهابی روده ، بیماری‌ های مقاربتی ، بیماری کرون و غیره

انواع فیشر :

در حالت کلی بیماری فیشر ، را می توان به دو دسته فیشر حاد و فیشر مزمن تقسیم بندی کرد ؛ که در ادامه به توضیح آنان می پردازیم :

• فیشر حاد

زمانی که فرد برای اولین بار به بیماری فیشر ، مبتلا شده است و به منظور احساس درد شدید در حین دفع مدفوع به پزشک مراجعه کرده و پزشک در حین معاینه با زخم ایجاد شده ، رو به رو می شود گفته می شود که بیماری فیشر از نوع حاد می باشد.

•  فیشر مزمن

زمانی افراد به نوع مزمن بیماری مبتلا می شوند که فیشر ،  به طور کامل درمان نشده است یا اینکه بیماران پس از درمان نکات و مراقبت های مورد نیاز را رعایت نکرده اند ، که این موضوع سبب عود بیماری فیشر شده است.

در بسیاری از این مواقع ، پزشک روش درمانی جراحی را به بیماران پیشنهاد می دهد.

علائم بیماری فیشر :

از علائم رایج بیماری فیشر ، می توانیم به مواردی هم چون درد و خون ریزی در هنگام دفع مدفوع  اشاره کنیم ؛ سایر نشانه های بیماری فیشر عبارت اند از :

1. احساس درد در حین نشستن بر روی زمین یا صندلی
  2. وجود خون بر روی دستمال توالت ، لباس زیر و غیره
  3. احساس خارش در ناحیه مقعد
  4. لزوم انتخاب بهترین متخصص بیماری های مقعدی

همانطور که گفتیم درمان دیر هنگام فیشر عواقبی برای فرد به دنبال خواهد داشت.

چنانچه برای تشخیص فیشر به متخصص کلورکتال مجرب و باتجربه مراجعه نکنید، این امکان وجود دارد که بیماری شما به موقع و به طور صحیح تشخیص داده نشده و دچار مشکل شوید.

ویژگی های یک متخصص مقعدی خوب

• یک جراح متخصص خوب باید صبور بوده و مراحل درمان را به بیمار توضیح داده و توصیه های لازم را به او بدهد.
  • خوش برخورد است، خوش برخورد بودن جراح متخصص موجب کاهش استرس بیمار خواهد شد.
  • در زمینه درمان فیشر تخصص و تحصیلات لازم را دارد.
  • از سوابق موفقیت آمیزی در زمینه درمان فیشر برخوردار است.
  • آزمایشات و عکسبرداری های لازم را برای بیمار تجویز می نماید.
  • نحوه انتخاب یک متخصص بیماری های مقعدی خوب
  • از دوستان و آشنایان خود در مورد بهترین متخصص بیماری های مقعدی سوال نموده یا در گوگل جستجو کنید.
  • لیستی از بهترین متخصصین مقعدی تهیه کنید.

به مطب متخصصی بیماری های مقعدی مراجعه کرده و به منظور سنجش میزان رضایت بیماران قبلی با آن ها به گفتگو بپردازید.

به این ترتیب بهترین متخصص بیماری های مقعدی را انتخاب نمایید

هزینه درمان فیشر

هزینه درمان فيشر به فاکتورهایی همچون دستمزد پزشک متخصص، هزینه داروها، میزان پیشرفت بیماری و غیره بستگی دارد.

Visit Us On Google Plus