26 Aug

درمان فیشر

درمان فیشر : بیماری های مقعد حتی اگر جزئی باشند نیز دارای درد بسیاری هستند زیرا این ناحیه نشینمگاه است و بیماری مقعد ، هنگام دفع مدفوع با درد زیادی همراه باشد .

فیشر یا شقاق ، بیماری ناحیه مقعد است که در ابتدای ناحیه مقعد بود و به صورت یک زخم بروز می کند .

بیماری فیشر در تمامی افراد اتفاق می افتد و در زنان و مردان به یک اندازه شایع می شود .

بیماری فیشر در افراد جوان شایع تر است ولی این بدین معنا نیست که میانسالان دچار این بیماری نمی شوند .

بیماری فیشر حتی در نوزادان هم اتفاق می افتد .

بارزترین نشانه بیماری شقاق ، تغییر اجابت مزاج از قبیل یبوست یا اسهال شدید است.

برخی از محققان مشکل کاهش خون رسانی در قسمت پستی مقعد را علل فیزیولوژیک این بیماری مطرح کرده اند .

درمان فیشر

روش های درمان فیشر

درمان فیشر بستگی به میزان پیشروی آن دارد .

در موارد اولیه که فیشر کوچک است با انجام لیزر یا استفاده از دارو می توان آن را درمان کرد ولی اگر شقاق ، پیشرفت کند نیاز است که فرد مورد جراحی قرار گیرد .

بهترین روش برای پیشگری از شقاق یا درمان شقاقی که در مراحل اولیه است ، جلوگیری از یبوست و رفع یبوست است .

از بارزترین علائم فیشر می توان به یبوست یا وجود خون در مدفوع اشاره کرد .

اگر از بروز فیشر 3 تا 6 هفته گذشته باشد این بیماری وارد مرحله حاد می شود که در 95 درصد مواقع با درمان دارویی رفع می شود .

اگر 6 هفته گذشته باشد و فرد اقدام به درمان فیشر کند باید بداند که بیماری وارد مرحله مزمن شده است و دیگر درمان دارویی جواب نمی دهد .

فیشر مزمن به طور معمول حاشیه هایی برجسته دارد و زایده پوستی در انتهای آن دیده می شود .

برای اینکه بدانید چه روشی برای درمان قطعی فیشر مناسب است باید به جراح متخصص مراجعه کنید زیرا بیماری فیشر راه های درمانی متفاوت دارد ، مانند :

• درمان دارویی
  • درمان گیاهی
  • درمان با لیزر
  • درمان با جراحی

عوارض درمان دیر هنگام فیشر

اگر شک داشتید که دچار بیماری فیشر شده اید بهتر است برای تخشیص آن نزد جراح متخصص بروید .

زیرا درمان دیرهنگام فیشر باعث پیشروی آن و رسیدن به مرحله مزمن می شود .

درمان فیشر مزمن دشوار تر از فیشر حاد است همچنین فیشر مزمن می تواند باعث شود تا عمق زخم بیشتر شود و این موضوع درد مضاعفی را به همراه خواهد داشت .