02 Aug

شقاق

شقاق مقعد در اصل یک شکاف یا زخم در ابتدای مقعد است که می تواند با درد ، خونریزی و غیره همراه باشد و به طور معمول در پایین یا بالای سوراخ مقعد قرار دارد .

بروز بیماری شقاق یا فیشر می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد و به علت اینکه این بیماری در ناحیه نشیمنگاه است می تواند با درد همراه باشد .

از بارزترین دلال بروز فیشر می توان به یبوست یا اسهال شدید اشاره کرد .

یبوست یا اسهال طولانی مدت باعث بروز خراشیدگی در پوست مقعد می شود و این امر باعث منقبض شدن عضلات داخلی مقعد و درد ناحیه مقعد می شود .

شایع ترین دلیل بروز بیماری فیشر ، یبوست است .

زیرا یبوست باعث می شود تا مدفوع در مدت زمان های طولانی  و با فشار زیادی دفع شود .

بنابراین یبوست طولانی مدت باعث آسیب رسانی به  پوست اطراف مقعد و بروز بیماری فیشر می شود.

شقاق

علائم بیماری شقاق

• در در ناحیه مقعدی
  • درد هنگام دفع مدفوع
  • درد پس از دفع مدفوع
  • خونریزی مقعد
  • وجود خون بر روی مدفوع
  • بروز یک زائده ی کوچک بر روی پوست نزدیک مقعد
  • سوزش مقعد و اطراف آن
  • خارش مقعد و اطراف آن
  • بروز ترک در اطراف ناحیه مقعد

علائم گفته شده از بارزترین علائم بیماری شقاق یا فیشر هستند که می توانند به تدریج یا به طور ناگهانی بروز کنند.

گاهی بیمار تنها یکی از علائم گفته شده را دارد ولی گاهی نیز بروز چندین علائم به صورت همزمان است .

در صورتی که به علائم اولیه بیماری فیشر کم توجهی شود این بیماری به مرحله شدیدتری می رسد و باعث عفونت می شود.

عفونت فیشر باعث می شود تا بیمار با علائم و مشکلات شدید تری مواجه شود که از این علائم می توان به درد شدید ناحیه مقعد و تب اشاره کرد.

دردی که بر اثر عفونت به وجود آید در اغلب موارد غیر قابل تحمل است و حتی باعث بی خوابی بر اثر درد بیش از حد نیز می شود .

از دیگر علائم عفونت فیشر می توانیم به ترشحات اشاره کنیم .

هزینه جراحی شقاق

برای تعیین هزینه در ابتدا بیمار باید معاینه شود تا میزان پیشروی فیشر مشخص شود .

برای درمان فیشر راه های متفاوتی وجود دارد و جراح متخصص با توجه به میزان پیشرفت بیماری بهترین روش را به بیمار پیشنهاد می دهد .

اگر نیاز به جراحی باشد باید هزینه را از جراح متخصص جویا شوید زیرا دستمزد جراح متخصص و هزینه های بیمارستان تعیین کننده قیمت جراحی فیشر هستند .