28 Nov

فوق تخصص کلورکتال

فوق تخصص کلورکتال : جراحی کلورکتال شامل انجام جراحی های مرتبط با ناحیه روده بزرگ یا کولون ، ناحیه مقعدی  و کف لگن می باشد .

متاسفانه بسیاری از افراد ، میزان اهمیت روده بزرگ در سلامتی را نمی دانند و نسبت به بیماری های مرتبط با روده بزرگ و راست روده کم توجه هستند .

یبوست که یکی از اختلالات شایع در بین مردم است ، رایج ترین دلیل ابتلا به بیماری های رکتوم و کولون می باشد اما متاسفانه بسیاری از متقاضیان به دلیل شرم و خجالت از مطرح کردن مشکل یبوست یا دیگر علائم خود مانند خونریزی و غیره با پزشک خودداری می کنند .

پیشرفت بیماری های روده بزرگ یا بیماری های مرتبط با مقعد می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد زیرا بر اساس آمارهای جهانی ، سرطان روده بزرگ سومین دلیل مرگ و میر در جهان است .

فوق تخصص کلورکتال

میزان اهمیت بیماری های روده و مقعد

لغت فلوشیپ به معنای فوق تخصص می باشد،  در نتیجه فردی که دارای فلوشیپ کلورکتال می باشد در اصل فوق تخصص کلورکتال است .

بیماری های مرتبط با ناحیه مقعد و روده با درد بسیار زیادی همراه هستند و در صورت پیشرفت ، مشکلات فراوانی را برای بیمار به وجود می آورند .

بروز هر دردی در نقاط بدن یا مبتلا شدن به یک بیماری حتماً دلیل و راهی برای درمان دارد ، هرچند شاید برخی از بیماری ها راه حلی برای درمان قطعی نداشته باشند اما با نظارت یک پزشک ، می توان از پیشرفت آن ها جلوگیری کرد .

در نتیجه اگر به  بیماری های روده یا نشمینگاه مبتلا شدید ، خجالت و شرم را کنار بگذارید و برای معالجه اقدام نمایید .

درباره دکتر

دکتر وحید معتمدی دارای بورد تخصصی جراحی عمومی و فلوشیب فوق تخصصی کلورکتال می باشد و حوزه فعالیت شان شامل درمان کلیه بیماری های مرتبط با روده و مقعد می باشد مانند :

• سرطان روده بزرگ
  • هموروئید یا بواسیر
  • بیماری دیورتیکولوز
  • فیشر یا شقاق
  • سندروم روده تحریک پذیر
  • کولیت اولسراتیو
  • فیستول مقعد
  • بیماری سلیاک
  • بیماری کرون
  • زگیل تناسلی یا مقعدی
  • سرطان راست روده  و غیره .

به یاد داشته باشید که سلامتی مهم ترین نعمت است و در صورت مشاهده علائم غیر طبیعی حتماً برای درمان و مطلع شدن از دلیل بیماری به متخصص مربوطه مراجعه کنید .

دکتر معتمدی با توجه به تخصصیان در زمینه جراحی های کولورکتال به خوبی می توانند به بیمار مشاوره های لازم را بدهند و بهترین روش های درمان را معرفی کنند همچنین در صورت تمایل بیمار ، بهتر است هر چه سریع تر مراحل درمان بیماری آغاز شود .