14 Oct

فوق تخصص کلورکتال

فوق تخصص کلورکتال : جراحی کلورکتال شامل انجام جراحی های مرتبط با ناحیه روده بزرگ یا کولون ، ناحیه مقعدی  و کف لگن می باشد .

متاسفانه بسیاری از افراد ، میزان اهمیت روده بزرگ در سلامتی را نمی دانند و نسبت به بیماری های مرتبط با روده بزرگ و راست روده کم توجه هستند .

یبوست که یکی از اختلالات شایع در بین مردم است ، رایج ترین دلیل ابتلا به بیماری های رکتوم و کولون می باشد اما متاسفانه بسیاری از متقاضیان به دلیل شرم و خجالت از مطرح کردن مشکل یبوست یا دیگر علائم خود مانند خونریزی و غیره با پزشک خودداری می کنند .

پیشرفت بیماری های روده بزرگ یا بیماری های مرتبط با مقعد می تواند عوارض جبران ناپذیری داشته باشد زیرا بر اساس آمارهای جهانی ، سرطان روده بزرگ سومین دلیل مرگ و میر در جهان است .

میزان اهمیت بیماری های روده و مقعد

لغت فلوشیپ به معنای فوق تخصص می باشد،  در نتیجه فردی که دارای فلوشیپ کلورکتال می باشد در اصل فوق تخصص کلورکتال است .

بیماری های مرتبط با ناحیه مقعد و روده با درد بسیار زیادی همراه هستند و در صورت پیشرفت ، مشکلات فراوانی را برای بیمار به وجود می آورند .

بروز هر دردی در نقاط بدن یا مبتلا شدن به یک بیماری حتماً دلیل و راهی برای درمان دارد ، هرچند شاید برخی از بیماری ها راه حلی برای درمان قطعی نداشته باشند اما با نظارت یک پزشک ، می توان از پیشرفت آن ها جلوگیری کرد .

در نتیجه اگر به  بیماری های روده یا نشمینگاه مبتلا شدید ، خجالت و شرم را کنار بگذارید و برای معالجه اقدام نمایید .

خصوصیات یک فوق تخصص کلورکتال خوب

• بهبود و درمان بیمار برای او در اولویت بوده و بهترین روش درمانی را برای بهبود بیماری فرد در نظر می گیرد.
  • سوابق موفقیت آمیزی در زمینه درمان بیماری های روده دارد.
  • صبور بوده و اطلاعات لازم را در رابطه با نحوه درمان و وضعیت بیمار به او می دهد.
  • خوش برخورد می باشد، خوش برخورد بودن فوق تخصص بیماری های روده تا حد زیادی از میزان استرس بیمار کاسته و باعث می شود تا بیمار با پزشک احساس راحتی کند.
  • بررسی ها و معاینات لازم را بر روی بیمار انجام داده و در صورت نیاز به انجم عکسبرداری یا آزمایش، آن را برای فرد تجویز می کند.

نحوه انتخاب یک فوق تخصص کلورکتال خوب

1. برای انتخاب یک متخصص کلورکتال خوب از دوستان و آشنایان خود پرس و جو نموده یا در گوگل جستجو کنید.
  2. از اسامی متخصصان کلورکتال یک لیست جامع تهیه کنید.
  3. در مورد تحصیلات و سوابق آن ها تحقیق نمایید.
  4. برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن درمان های صورت گرفته توسط متخصصان کلورکتال ، به مطب آن ها مراجعه کرده و با بیماران قبلی حاضر در مطب آن ها گفتگو کنید و میزان رضایت شان را بسنجید.
  5. به این ترتیب بهترین متخصص کلورکتال را انتخاب نمایید.

درباره دکتر

دکتر وحید معتمدی دارای بورد تخصصی جراحی عمومی و فلوشیب فوق تخصصی کلورکتال می باشد و حوزه فعالیت شان شامل درمان کلیه بیماری های مرتبط با روده و مقعد می باشد مانند :

• سرطان روده بزرگ
  • هموروئید یا بواسیر
  • بیماری دیورتیکولوز
  • فیشر یا شقاق
  • سندروم روده تحریک پذیر
  • کولیت اولسراتیو
  • فیستول مقعد
  • بیماری سلیاک
  • بیماری کرون
  • زگیل تناسلی یا مقعدی
  • سرطان راست روده  و غیره .

به یاد داشته باشید که سلامتی مهم ترین نعمت است و در صورت مشاهده علائم غیر طبیعی حتماً برای درمان و مطلع شدن از دلیل بیماری به متخصص مربوطه مراجعه کنید .

دکتر معتمدی با توجه به تخصصیان در زمینه جراحی های کولورکتال به خوبی می توانند به بیمار مشاوره های لازم را بدهند و بهترین روش های درمان را معرفی کنند همچنین در صورت تمایل بیمار ، بهتر است هر چه سریع تر مراحل درمان بیماری آغاز شود .

هموروئید یا بواسیر

هنگامی که فردی مبتلا به بیماری بواسیر شود ، وریدهای نواحی رکتوم و مقعد او متورم می شوند ، در برخی از مواقع بیمار وریدهای متورم شده را احساس نمی کند در این صورت گفته می شود فرد مبتلا به بیماری هموروئید داخلی است اما در برخی از موارد ورید های متورم شده ، بیرون زده می شوند در این حالت گفته می شود که فرد به بیماری هموروئید خارجی مبتلا است.

معمولا بیماری بواسیر یا هموروئید ، خطرناک نمی باشد اما خطرناک نبودن آن دلیلی برای سهل انگاری نسبت به آن نیست از این رو در صورت مشاهده علائم آن سریعا باید به پزشک مراجعه کرد ، در اکثر مواقع در صورت مراجعه زود هنگام به پزشک بیماری هموروئید به راحتی درمان می شود اما در صورت پیشرفت این بیماری ، پزشک جهت درمان آن انجام جراحی را پیشنهاد می دهد ؛ لازم به ذکر است جراحی هموروئید بسیار ساده و سرپایی می باشد.

علائم بیماری هموروئید

از علائم بیماری هموروئید یا بواسیر ، می توان به مواردی هم چون خونریزی ، احساس درد ، سوزش و خارش در ناحیه مقعد یا در هنگام دفع مدفوع و غیره اشاره کرد.

علت ابتلا به هموروئید

در حال حاضر علت اصلی ابتلا به بیماری هموروئید ، مشخص نیست اما گفته می شود عواملی که در ذیل به آن ها اشاره شده است در بروز آن تاثیر گذار هستند.

• عدم مصرف آب به اندازه کافی
  • مصرف الکل
  • عدم مصرف سبزیجات و میوه جات به میزان کافی
  • اضافه وزن
  • انجام فعالیت های سنگین
  • نشستن یا ایستادن به مدت طولانی
  • رابطه جنسی از مقعد
  • باردای

بیماری دیورتیکولوز

در برخی از موارد بر روی دیواره های عضلانی روده بزرگ ، ساختارهایی کیسه شکل و برجسته به وجود می آید ، در این هنگام گفته می شود بیماری دیورتیکولوز رخ داده است ؛ احتمال بروز این بیماری با افزایش سن بیشتر می شود ، گفته می شود تعداد افراد دیده شده مبتلا به بیماری دیورتیکولوز ، در ایران بسیار کم است.

علت ابتلا به بیماری دیورتیکولوز

طبق مطالعات صورت گرفته گفته می شود مواردی هم چون یبوست ، رژیم غذایی پر جرب و کم فیبر ، افزایش سن ، اضافه وزن ، سبک زندگی نادرست ، عدم دفع به موقع مدفوع و غیره در بروز بیماری دیورتیکولوز تاثیر به سزایی دارند.

علائم دیورتیکولوز

از علائم بیماری دیورتیکولوز ، می توانیم به مواردی هم چون احساس درد در شکم ، نفخ شکم ، اسهال ، خونریزی ، التهاب دیورتیکول و غیره اشاره کنیم.

هزینه درمان بیماری های روده

درمان بیماری به عوامل بسیاری همچون میزان پیشرفت بیماری ، هزینه داروها، دستمزد فلوشیپ فوق تخصص کلورکتال و غیره بستگی دارد، به همین دلیل پیش از معاینه بیمار نمی توان هزینه دقیقی را برای درمان بیماری او در نظر گرفت.

12 − یک =

Visit Us On Google Plus