05 Dec

هموروئید

هموروئید چیست؟ به گشاد شدن رگ های وریدی در مجرای مقعد، هموروئيد می گویند.

رگ های وریدی در کنترل مدفوع موثر می باشند.

نام دیگر هموروئيد ، بواسیر است و از هر چهار نفر بزرگسال ، متاسفانه سه نفر در طول زندگی خود به هموروئید دچار می شوند ، به همین دلیل درمان بواسیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

هموروئید

علائم هموروئید

• داشتن درد در مقعد ، تورم و گاهاً خونریزی از علائم آن می باشند.
  • بیشتر مردم با احساس درد در ناحیه مقعد ، فکر میکنند که دچار بواسیر شده اند، در صورتی که در برخی از موارد مشکل آن ها هیچ ربطی به بواسیر ندارد.
  • وجود برخی از عادات در افراد موجب بروز این بیماری می گردد که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره کرده ایم:
  • بلند کردن وسایل سنگین
  • حمل و بلند کردن اشیا سنگین بر سمت راست روده فشار ایجاد کرده و ممکن است باعث بروز نشانه های هموروئید شود.
  • گرچه نمی شود همه جا و برای همیشه از بلند کردن اشیا سنگین خودداری کرد ولی می توان به طور درست و صحیح آن را انجام داد.
  • به جای فشار وارد کردن به کمر، به زانوها فشار بیاورید.
  • انجام فعالیت های ورزشی، بیش از توان بدن
  • بعضی از افراد وزنه های سنگینی را بلند می کنند که از ظرفیت آن ها بیشتر می باشد که این کار ممکن است باعث ایجاد بواسیر در آن ها شود.
  • با توجه به وزن بدن و توانایی خود اقدام به بلند کردن وزنه کنید.
  • ماندن بیش از حد در سرویس بهداشتی
  • امروزه افراد زیادی با تلفن همراه خود وارد توالت می شوند و مدت طولانی آن جا می می مانند.
  • با نسشستن بیش از حد روی کاسه توالت، جاذبه زمین بر بدن شما تاثیر گذاشته و بر رگ هایتان استرس بی مورد وارد می کند.
  • پس از تخلیه کامل شکم، سیفون را کشیده و خارج شوید.

درمان هموروئيد

چنان چه در اوایل بیماری هستید و بیماری شما حاد نشده باشد ترجیح ما درمان هموروئيد بدون جراحي و با دارو می باشد.

درمان گیاهی هموروئيد نیز تا حدودی تاثیرگذار است.

در صورت پیشروی بیماری و قرار گرفتن در اواسط بیماری، از درمان هموروئید با لیزر استفاده می شود.

اگر بیماری خیلی حاد باشد به کمک جراحي هموروئيد ، مشکل را رفع میکنیم.

لازم به ذکر است که درمان خودسرانه و درمان خانگی هموروئید و بدون نظارت پزشک اصلا توصیه نمی شود و در موارد بسار زیادی موجب حاد شدن بیماری فرد می شود.

در رابطه با بیماری های مقعد ، متخصص بیماری های مقعدی برای درمان بیماری شما مناسب تر از سایر پزشکان می باشند.

عکس هموروئید را می توانید با جست و جو در گوگل مشاهده کنید.